försök till skjorta

Tack Singer för att du syr i knappar och knapphål! Det är alltid en utmaning att hitta ett tyg som kan bli fint till det jag syr. Det som kommer med hem från tygaffären måste till slut bli något så jag tycker att jag har allt att vinna… Det här tyget uppfattade jag som tråkigt när jag hade kommit så långt så att  det liknade en skjorta. Skulle jag hitta knappar som lyfte bakgrunden eller skulle jag bli tvungen att sy på lappar eller sy med annan tråd för att få in en färg som kompenserade? Till slut så känner jag mig ganska så nöjd när knapparna sitter i…phu! Det fick bli många knappar..funderar fortfarande på att sätta knappar i kragen..

6 thoughts on “försök till skjorta

  1. Snyggt! En del detaljer är kämpiga, jag minns det, trots att jag inte sytt kläder på… otroligt många år. Får faktiskt lust att sy igen, men först måste jag få till en fungerande maskin. Tack för inspirationen!

Kommentera

