En dag på hästtävling i Flyinge.

13 thoughts on “En dag på hästtävling i Flyinge.

  1. Jätte fina bilder alltså!! Men jag tror det faktist var arabhästar som gjorde dressyr uppvisningen nämligen Vicky och Bimaal (den vita dressyrhästen du fick ett så fint kort på)? 🙂

    1. Njaa.. det var väl dressyruppvisning som de ”stora” hästarna bjöd på?.. Arabhästarna visade upp sig och fick springa och ”stå fint” och det utsågs en vinnare i varje grupp. Du verkar känna den vita ”stora” hästen? Var du där? Visst var det fint! Kul att du vill skriva i min blogg.

        1. Jag har tittat in på din blogg och sett dina fina hästar. Följer dig nu också på instagram eftersom jag har ett fotointresse och dessutom gillar hästar.

  2. Vilka fina hästbilder! En riktigt fin serie. Jag älskar hästar och vi hade själva i 16 år när flickorna tävlade och tränade. Var i Flyinge på både träningar och tävlingar. Hästar är så ståtliga djur.

    1. Roligt att du tycker om min presentation. Jag har en speciell kärlek för/till hästar och tycker det är roligt att träffa några ibland. Min dotter och hennes dotter rider båda två så den här dagen hade vi ett gemensamt intresse. Fantastiskt att äga egna hästar!!..eller??

      1. Jo vi hade 16 underbara men pengaslukande år. All tid går också till hästarna och man är helt uppbunden. Men det var en livsstil och man var alltid nära döttrarna då de behöver föräldrar som kör till träningar och tävlingar. För vår del var det tävlingar i princip varje helg då en tjej alltid hade 2 st samtidigt och den andra en. Hästarna var oftast på olika nivåer så det var olika tävlingar. En tävlade dressyr och den andra hade hopphästar. Det var en underbar tid. En fas i livet. Nu med utflyttade barn så reser vi i stället och tar igen det.

        1. Tack för svar. Jag är kattägare sedan ungefär 30 år tillbaka så jag har viss erfarenhet av att ansvara för djur..visserligen mindre djur och utan att tävla…😉😀😊 men ändå..jag förstår att det tog all tid…

  3. Vilka jättefina bilder på dessa fantastiskt vackra djur !! Älskar hästar och på dina bilder kommer de verkligen till sin rätt, liksom den underbara fina vovven 🙂

Kommentera

