Oktober

De här bilderna har jag tagit med min Sony A850 med mitt Tamron 180 mm på kameran. Jag har bara en kamera numera så egentligen är kamerainfon onödig. (Väldigt mycket onödig text hittills i det här inlägget) 🙂  Gemensamt för de här fotona är att jag tagit dem på nära håll, cirka 20cm från objekten. Med tanke på att det är ett 180 mm objektiv så känns det riktigt bra att kunna stå så nära. Bild 2 och 3 har jag lagt på extra oskärpa i photoshop elements. Bländare 3,5 – 5,6 och iso mellan 320 och 640. Det kan bli sådana här hopp mellan iso och bländare när jag kör på auto iso och fast slutartid allt beroende på hur mycket ljus det finns vid fotograferingstillfället. Det är kanske inget att rekommendera att köra på auto, men ibland är det väldigt bekvämt…och bilder blir det ju i vilket fall..  😉

These pictures I’ve taken with my Sony A850 with my Tamron 180mm camera. I only have a camera now so really, camera information desk unnecessary. (Very much unnecessary text so far in this post) 🙂 Common to these photos, I took them up close, about 20cm from objects. Given that it is a 180 mm lens, it feels really good to be able to stand so close. Picture 2 and 3 I have put on extra blurring in Photoshop Elements. Aperture 3.5 to 5.6 and ISO between 320 and 640. It can be this kind of jump between ISO and aperture when I run on auto ISO and the shutter speed depending on how much light there is in the shooting. There is perhaps nothing to recommend to run on auto, but sometimes it is very convenient … and the images will be, it is in any case .. 😉

Google translated it here. 😉

Kommentera

