Bäckahusen

Bäckahusen ligger mellan Stenshuvud och Simrishamn.

18 thoughts on “Bäckahusen

  1. Hej Dan! Jag har två fråga som jag kan inte hitta svar på. Jag undrar om du kan hjälpa mig med det.
    1)Varför firar man nyår? Kan inte tiden bara få passera utan att man håller reda på den?

    2) Hillel formulerade innebörden i Tora i en mening. Hur världen skulle vara om alla levde så. Är det möjligt? Varför inte?

    Jag frågar de frågorna till dig föratt jag räknar dig som en vän och vill verkligen få ditt hjälp. Kram. Puspita.

    1. Jag tror att firandet av nyår är en tradition och en dag när vi kan känna tillhörighet eftersom det firas i stora delar i världen. Jag tror också att tid är något vi (människan) hittat på för att ha kontroll över den (tiden alltså). I dag hjälper oss tideräkningen att hålla reda på när vi fyller år, när vi ska gå hem från jobbet mm. Om vi skulle låta tiden passera som du beskriver skulle mycket av det som är ”fungerande” idag inte fungera längre eftersom vi bygger så mycket eter tiden vi har. Jag skulle tro att ”det nog är enklast att låta tideräkningen finnas kvar” för att inte samhället ska hamna i något slags kaos. Den andra frågan du ställer förstår jag inte… följ länkarna nedanför om du vill läsa mer…

      http://www.drangahuset.se/kuriosa-varfoer-firar-vi/53-artiklar/aktuella-hoegtider/88-varfoer-firar-vi-nyar

      http://www.theophys.kth.se/~cob/tiden.htm

  2. Åh så vackert ställe. Jättefina bilder, dessa hus är så fina. Gillade de bilderna med blommor och staketen eller murarna lite extra mycket. Det ger en så fin kontrast.

    1. Tack! Det är ett litet fint ställe. Husen flyttades dit en gång i tiden. De låg från början i närheten av Haväng. Ett och annat fotoobjekt..😊

Kommentera

