Backsvala – Sand Martin

 

Jag var på Smygehuk  den 1 juli i år och fick syn på en grupp backsvalor.

I was on Smygehuk July 1 this year, and spotted a group of sand martins.

 

Jag trodde först att det var hussvalor som alltid brukar finnas där.

At first I thought it was House Martins that always be there.

 

Jag såg att några av dem flög in och ut ur håligheter i ett av husen.

I saw that some of them flew in and out of holes in one of the houses.

 

Det var först efter några minuter som jag så att de var bruna till färgen.

It was only after a few minutes I so that was brown in color.

 

Husvalor ser ju ut att vara svarta i vanliga fall!?

Husvalor looks after all be black normally !?

 

De här svalorna var bruna med ett band över bröstet.

These swallows was brown with a band of the chest.

 

De här fotona är inte de bästa i kvalitet.

These photos are not the best in quality.

 

Jag tyckte ändå att tillfället var värd att visas.

I still thought the occasion was worthy to appear.

 

 

Så här är de nu!

So here they are now!

 

bnr

 

Ha det så bra!!

Have a great time !!

Namnlöst-1

 

http://www.lansstyrelsen.se/kalmar/sv/djur-och-natur/vaxter-och-djur/arets-art/Pages/backsvala-arets-art-2013.aspx

Kommentera

