Lycka

Sixten och Mikael

Att den här är manipulerad behöver väl inte sägas (som jag gör nu hihi) men bilderna i sig är som de är.

Jag justerar alltid numera lite för att komma så nära verkligheten som möjligt. Det tycker jag är helt okej

och inte alls samma sak som att manipulera. Justeringar jag brukar göra är exponering, värme

(dvs ändring i färgerna), intensitet, fyllnadsljus, svärta, oskarp mask och skärpa. Det kanske ser mycket ut

men med dagens teknik är det inte mer egentligen än vad det gamla framkallningslabbet gjorde för att

få fram bra bilder.

6 thoughts on “Lycka

    1. Tack! När bilderna utstrålar någon form av känsla är de nog som bäst tycker jag. Svårt – därför extra tacksam och glad för din kommentar.

Kommentera

