Pildammsparken 15 maj 2013

skrattmås

De här bilderna är beskurna, ändrade i kontrast och ljus. Färgerna påverkas också till viss del när kontrast och luset

Gräsand

ändras. De var från början mycket överexponerade i de vita, ljusaste fälten. Bilderna fotograferades med kameran

Skrattmås

inställd på svartvitt. Det var en olyckshändelse……(shit happen’s). Öppnade i RAW-formatsredigeraren var de färgbilder.

Skrattmås?

Vilken tur att jag hade kameran inställd på RAW. Av det här lärde jag mig en helt ny inställningsmöjlighet!!

Skrattmås

Ibland är det bra att vara orädd och vetgirig  🙂      Tur i oturen..  Det var som du sa Mikael – de blev i färg….

Skrattmås

Måsbilderna blev väl sådär tycker jag. Våldigt roligt att ha och jag tänker INTE slänga dem!! Min favvo är gräsänderna.

8 thoughts on “Pildammsparken 15 maj 2013

    1. Tack! Ja det är jättesvårt! En och annan var väl rätt så okej före efterbehandlingen i pse. Hade de varit helt okej hade jag inte behövt beskära dem. Träningen fortsätter…. 🙂

  1. Du lyckades få fina och skarpa bilder på fåglarna. Jag tyckte att de flesta av mina blev ganska suddiga. Jag fastnar för den tredje uppifrån. En av måsarna lyfter och ser så målmedveten ut, medan de andra står kvar och verkar inte veta vad de vill.

    1. Tack. Jag har skärpt rätt så mycket i efterhand på de flesta. Jag skulle väl tro att det syns på bilderna hur bra originalet är. Tack för en trevlig dag. ..//Dan

Kommentera

