Kattutställning i Malmö April 2013

Katter katter katter. Olika raser och storlekar. Med päls och utan päls. Katter som jamar, fräser och sover, dricker och äter.

Foton med olika kvaliteter. Några omgjorda i pse andra som de ser ut i verkligheten. Alla är dock skärpta lite extra.

Kamera Sony A850. Objektiv Sigma 105 mm macro. Bl. f 2,8.  iso auto. Vitbalans solljus.

Mycket naturligt ljus i lokalen. Bilderna blev lite gulare än verkligheten var. Därför har jag ljusat upp den gula färgen i bilderna.

Jag har också minskat mättnaden. Alla bilderna är inte behandlade på samma sätt utan jag har ändrat när jag tycker det har behövts.

Kattmässan är en gång om året och den vill jag inte missa. Ett rent nöje med både katter och kamera.

10 thoughts on “Kattutställning i Malmö April 2013

    1. Han var så trött så trött. Det är en oriental (hoppas jag?) Öronen är inte så där vanligtvis, han försöker nog stänga ute alla intryck….

  1. Så många olika kattraser det finns. En del ser nästan lite otäcka ut. Det måste vara kul att gå på kattutställning med kameran. Många motiv och säkert lite smickrande för ägarna när du kommer med kameran. Fina bilder och kul att se på.

    1. Många raser ja, men bara några av de här. Otäcka? ja, kanske det, men de som visar tänderna gjorde det när de jamade eller när de försökte komma åt mattes mat hehe. Ägarna blir nog lite stolta det tror jag nog. Jättekul för mig som gillar katter och fotografering.

      1. Ja! Jag har alltid haft katt… växte upp med både hund och katt. Nu har jag (tyvärr) inga husdjur längre, men många vilda djur på tomten. Harpaltarna sover middag i eftermiddagssolen, rådjuren äter upp de sista nyponen…
        De utgör en god kompensation…

Kommentera

